Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering används på hemsidor för att göra de mer användarvänliga och effektiva. Konverteringsoptimering kan appliceras med några enkla steg.

1. Du måste uppmana dina besökare att göra sakerna som går att göra på din hemsida, och ge dem tydliga förklaringar hur de ska göra för att använda sidan. Det kan vara att gilla ens Facebook, att köpa något eller att kontakta dem. Det viktiga är att de ska förstå hur man  använder sidan och hur man kan få tillgång till dina produkter.

2. Ta bort onödigt innehåll som kan ta bort uppmärksamheten från det viktiga. Det är viktigt att hålla sidan ”ren” och inte ha alldeles för mycket innehåll. Om din sida har mycket information så är det bättre att dela upp innehållet i olika sidor och på så sätt få en mycket renare och snyggare sida. Besökarna kommer att titta på detta och sedan döma om din sida är bra. Din sida är ditt första intryck på dina kunder och det är därför den måste se bra ut.

3. Du måste bevisa för dina kunder att ni är bra. Det kan du göra genom att lägga in omdömen eller intyg från andra företag eller personer att ni är bra. Ett exempel:

”Jag började använda enkelwebbplats när jag var 10 och sedan dess har jag lärt mig extremt mycket om internet och om hur det funkar”  -Bengt Bengtsson

Då vet dina kunder att du är bra och vill köpa från dig.

Här är ett exempel på hur en effektiv hemsida ska se ut

Det var några tips och vi på enkelwebbplats önskar dig lycka till!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>